Klanten worden steeds mondiger en zelfbewuster. Ook zijn ze vaak, door vrienden of de media al voorgelicht. Hierbij hebben ze het vaak bij het rechte eind, maar niet altijd. Wat doe je als je klant overtuigd is van zijn/ haar gelijk? Gesprekken met (potentiële) opdrachtgevers zijn steeds uitdagender. Hoe houd jij als adviseur grip op deze gesprekken, ben je en blijf je in de lead? Na het volgen van deze zeer praktijkgerichte training gesprekstechnieken zijn de adviseurs in staat echt te luisteren en doortastende vragen te stellen. Ze kunnen gericht feedback geven door gebruik te maken van het 4G-feedback model. De adviseurs worden getraind in verschillende soorten gesprekstechnieken en leren weerstand om te buigen naar kansen!

Wat ga je leren in de cursus Gesprekstechnieken?

  • Structureren gesprekken;
  • Rol als adviseur;
  • Inzetten van verschillende soorten vraagtechnieken;
  • De verschillende rollen in een gesprek en hoe deze optimaal te benutten.
  • Effectief omgaan met kennis, (soms onjuiste) inzichten weerstand en emoties;
  • Het ombuigen van inzichten;
  • Goede vervolgafspraken maken;
  • Een gesprek goed afsluiten.

Leerdoelen en leerresultaten

  • Je weet met behulp van verschillende gesprekstechnieken hoe je grip houdt op je gesprekken.

Rooster

Maak een selectie

Evenement informatie

Er zijn momenteel geen momenten gepland. Kijk op een later moment nog eens.

Docenten

Vragen over deze cursus?