Wees zuinig op je opdrachtgevers! Het opbouwen van een band met nieuwe opdrachtgevers kost tijd en energie, dus besteed gericht aandacht aan jouw klantenbestand. Dit betekent dat je niet alleen de vragen beantwoord die je klant jou stelt. Relatiebeheer gaat verder. Klanten waarderen proactieve aandacht, meedenken en vooral willen ze verrast worden. Dit lukt jou als financieel adviseur als je op de hoogte bent van de materie én meebeweegt op de ontwikkelingen in de markt. Daarnaast is jouw tijd schaars en is het een goed idee om ook te kijken naar de groeiparels in jouw portefeuille. Ter voorbereiding op deze dag ontvang je een voorbereidende opdracht waarmee je jouw klantenbestand in kaart brengt en nadenkt over actuele ontwikkelingen. Vervolgens koppelen we de actualiteit aan jullie dienstverlening. Welke gesprekken moeten we gaan voeren en hoe doen we dat? In de training Relatiebeheer krijg je handvatten aangereikt om jouw gesprekken effectiever in te gaan zetten.

Wat ga je leren in de cursus Relatiebeheer?

  • Wat verwachten klanten van een financieel expert?;
  • Op welke wijze onderhoud je een zakelijke relatie: inspireren, informeren en verrassen;
  • Gespreksonderwerpen en actualiteit;
  • Wie wil je zijn voor je klant?;
  • Rollen richting klant: expert en adviseur;
  • Contactmomenten;
  • Evaluatiegesprek;
  • Ombuigen van bezwaren;
  • Tussendoorgesprek;
  • Vasthouden.

Rooster

Maak een selectie

Evenement informatie

Er zijn momenteel geen momenten gepland. Kijk op een later moment nog eens.

Docenten

Vragen over deze cursus?