Vermoedelijk heb jij op LinkedIn de campagne ‘Deze week heet ik Peter’ van WOMEN Inc. en BrandedU voorbij zien komen. Of wellicht doe je zelf mee.

De campagne is opgezet om aandacht te vragen voor de ongelijke man-vrouwverdeling op de werkvloer. Volgens de initiërende partijen zijn er in Nederland meer CEO’s die Peter heten dan CEO’s die vrouw zijn. Vrouwen zijn ondervertegenwoordigd in besluitvormende posities en hebben hiermee een stuk minder invloed dan mannen. Daarom worden vrouwen middels de campagne opgeroepen om tussen 24 januari en 28 januari hun voornaam te veranderen in Peter. Lees hierover meer op www.mijnnaamispeter.nl.

Vrouwen in de fiscaliteit
Ook de fiscale wereld is nog overwegend een mannenwereld, maar gelukkig kiezen steeds meer vrouwen ook voor een carrière in de fiscaliteit. Hoewel mannen en vrouwen hetzelfde werk doen, benaderen zij bepaalde vraagstukken toch anders. Daarom is het belangrijk dat vrouwen nóg meer in hun kracht komen te staan en hun talenten meer benutten, zodat hun positie in het fiscale speelveld versterkt wordt. Het RB ondersteunt hierbij met het onderwijsprogramma ‘Vrouwen in de fiscaliteit’.

Vrouwen en leiderschap
Het programma bevat verschillende cursussen rond het thema leiderschap. De focus ligt hierbij op gedrag, psychologie, strategie, zichtbaarheid en netwerken. Met behulp van deze cursussen leer jij je maximale potentieel te benutten en bereik je het hoogst haalbare resultaat. De eerste cursus start op 1 maart, klik hier voor een volledig overzicht.

Deel dit nieuwsbericht

Recente nieuwsberichten